حرکت بدن، شفای ذهن. دکتر جنیفر هایز


جنیفر هایز، دکترا، دانشیار و کرسی تحقیقاتی کانادا در سلامت مغز و پیری در حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر و نویسنده کتاب «بدن را حرکت دهید، ذهن را شفا دهید». او آزمایشگاه NeuroFit را در مک مستر هدایت می‌کند، جایی که تحقیقاتی برای مطالعه راه‌هایی برای ارتقای سلامت ذهنی و جسمی و در نتیجه بهبود توانایی‌های شناختی انجام می‌شود. جنیفر یک ورزشکار سه گانه و اخیراً مرد آهنین انفرادی.

گوش دادن و اشتراک در:

iTunes / Stitcher / Podbean / ابری / Spotify

اطلاعات تماس

تاثیرگذارترین فرد

  • اکهارت توله. من خیلی از کارهایش را خواندم. در حین دوچرخه سواری به کتاب صوتی او گوش دادم. اوه، آره فقط آن پیام ثابت، قدرت اکنون، بودن در لحظه حال است. در آن زمان که او را کشف کرده بودم، این پیام واقعاً مفیدی برای من بود.

تاثیر بر احساسات

  • می‌توانم بگویم که تمرکز حواس به من کمک می‌کند کمتر به احساساتم واکنش نشان دهم. بنابراین مطمئناً عوامل استرس زا هنوز در زندگی من وجود دارند، اما من کمتر به آنها واکنش نشان می دهم. و آنها گزینه های خود را به جای آتش بس. و بنابراین به من این امکان را می دهد که یک قدم به عقب بردارم و تصمیم بگیرم که چگونه می خواهم واکنش نشان دهم یا واکنش نشان ندهم.

افکاری در مورد تنفس

  • من در کتاب در مورد توجه به نفس صحبت کردم (بدن را حرکت دهید، ذهن را شفا دهید)، و در سراسر کتاب، زیرا این یک راه واقعاً مفید برای گنجاندن ذهن آگاهی در حرکت است.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی به نفس توجه می‌کنیم، واقعاً به آرامش بخشی از مغز به نام آمیگدال، که مرکز تشخیص ترس و تهدید ما در مغز است، کمک می‌کند.
  • توجه به نفس، قشر جلوی مغز ما، که بخش منطقی مغز ما است، می تواند به آرام کردن آمیگدال مضطرب کمک کند تا احساس ترس یا اضطراب نداشته باشیم.

درباره مدیتیشن

  • کتاب من به نام Move The Body, Heal the Mind است و درباره ورزش است، اما ورزش، به نظر من، تنها یک ابزار در کل جعبه ابزار است که می توانید برای کمک به سلامت روان خود از آن استفاده کنید. و مدیتیشن نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که من هر روز صبح انجام می‌دهم، کمی مدیتیشن انجام می‌دهم، چه بسته به زمان، پنج دقیقه یا 30 دقیقه وقت داشته باشم، و فقط دوباره با مرکز ارتباط برقرار کنم. با آرامش و آرامشی که در درونم برقرار می شود.
  • این کمک می‌کند تا ذهنم را برای آن روز تغییر دهم و تمرکز کنم. بنابراین ذهن آگاهی برای مدت طولانی بخش مهمی از زندگی من بوده است. و فکر می کنم این آموزش مستقیم مغز خوب است. این مغز، الگوهای فکری را آموزش می دهد تا بتوانید بر آن افکار کنترل داشته باشید.
  • وقتی بدن خود را به روش های چالش برانگیز حرکت می دهیم، با سهولت بیشتری وارد لحظه حال می شویم. و سپس یک همبستگی مستقیمی وجود دارد که ما در تحقیقات خود نشان می دهیم، بین افرادی که فعال تر هستند و افرادی که هوشیارتر هستند. بنابراین آنها واقعاً دست به دست هم می دهند.

منابع پیشنهادی

داستان قلدری

  • بچه های مدرسه من فقط ظالم بودند. آنها فقط یک آهنگ می خواندند، می دانید، تا زمانی که خانم چاق نخواند، تمام نمی شود. “بیا، جن بخوان.”
  • اما فکر می‌کنم همیشه می‌توانستم اجازه بدهم سر بخورد. فکر می‌کنم امروزه، شاید، می‌دانی، افکار خودم قلدر خودم باشند.
  • این همان قلدری است که باید بیشتر حواسم به آن باشد، نوعی خودگویی منفی است که می تواند در آن رخنه کند. به خصوص زمانی که استرس و اضطراب دارم.
  • بنابراین، مطمئناً، این روزها می گویم، قلدری ناشی از خود است. من مطمئناً از این که واقعاً از افکار عقب نشینی کنم و دقت افکار را با دقت نگاه کنم و سپس به طور بالقوه فقط آنها را به راه خود بفرستم و بگذارم آنها شناور شوند، سود می برم.

اپیزودهای مرتبط

پیشنهاد ویژه

آیا دچار اضطراب و استرس هستید؟ آرامش در چنگ شماست من بروس لنگفورد هستم، یک مربی تمرین کننده و هیپنوتیزور که به افرادی مانند شما کمک می کنم تا قلدرهای درونی خود را کنار بگذارند و با اطمینان به جلو حرکت کنند. یک جلسه کوچینگ رایگان رزرو کنید تا شما را در مسیر زندگی رضایت‌بخش‌تری قرار دهد، احساس زمین و تمرکز داشته باشید. برای من ایمیلی به آدرس bruce@mindfulnessmode.com بفرستید که عبارت «جلسه مربیگری» را در قسمت موضوع قرار دهید. ما یک تماس بزرگ‌نمایی راه‌اندازی می‌کنیم و در مورد اینکه چگونه می‌توانید به سمت زندگی بهتر حرکت کنید صحبت خواهیم کرد.