در این فصل صلح را در آغوش بگیرید | حالت ذهن آگاهی


در آغوش صلح موضوع امروز است. ما واقعاً دنبال چه چیزی هستیم؟ آیا این شادی، شادی، سعادت است یا شاید آسایش، شادی یا رضایت؟ معانی بسیاری از آن کلمات با هم همپوشانی دارند. احساس نمی‌کنم این طبیعی است که همیشه احساس خوشبختی کنم. سعادت در بالاترین سطح مقیاس شادی قرار دارد. سپس رضایت و آرامش و آرامش وجود دارد. این در مکان دیگری در مقیاس شادی است. من معتقدم، برای اکثر مردم، آرام و متمرکز بودن بخشی از شاد بودن است. همچنین فکر می کنم آرام بودن و تمرکز بخشی از داشتن آرامش درونی است.
گوش دادن و اشتراک در:

ما به دنبال چه هستیم؟

در فصل تعطیلات، چیزهای زیادی در مورد صلح می شنویم. ما متوجه این کلمه در آهنگ‌ها و فیلم‌ها می‌شویم و وقتی کسی می‌گوید، فقط می‌خواهد آرامشی را در زندگی خود تجربه کند.
آرامش از درون می آید. همانطور که یاد می گیریم چگونه شادی و شادی را پیدا کنیم، متوجه می شویم که آرامش درونی ریشه همه احساسات خوبی است که به دنبال آن هستیم.
پس از مصاحبه با بیش از 750 مهمان برای حالت ذهن آگاهی، برخی از موضوعات رایج شروع به آشکار شدن کردند. یکی از آن مضامین این است که اگر من با تحقیر خودم زندگی کنم، در هر سطحی، بر همه چیز در زندگی من تأثیر منفی می گذارد. مطمئناً بر نحوه رفتار من با دیگران و احساس خوبی که نسبت به زندگی خود دارم تأثیر می گذارد.

خودت را دوست داشته باشی؟

مطمئنم از مردم شنیده اید که می گویند “برای دوست داشتن واقعی دیگران، باید خود را دوست داشته باشید”. وقتی برای اولین بار این را شنیدم، فکر کردم عجیب به نظر می رسد، و متوجه می شوم که من تنها کسی نیستم که این واکنش را داشته ام. چه آن را «دوست داشتن خود» بنامید، چه «مثبت بودن نسبت به شخصیت خود» یا «پرهیز از خود آزاری»، همه این دیدگاه‌ها مشابه هستند. برای حرکت به سمت یک زندگی شادتر و آرام تر، لازم است شروع به دوست داشتن خود یا دوست داشتن خود کنید، همانطور که این عبارت نشان می دهد.

یکی از راه‌های شروع احساس مثبت‌تر نسبت به خودتان این است که تا آنجا که ممکن است، در شرایط مختلف، احساس و محبت کنید. یکی از مانتراهای من حول محور دیدن همه و همه چیز با دلسوزی است. دلسوزی نسبت به اعضای خانواده ای که دوستشان دارید یا حتی غریبه های تصادفی آسان است. اما سعی کنید افکاری دلسوزانه در مورد کسی داشته باشید که از شما متنفر است یا به شما آسیب رسانده است. آن وقت است که واقعاً به چالش تبدیل می شود و نیاز به تمرین روزانه دارد.

شفقت را در آغوش بگیرید

هنگامی که بتوانید حتی نسبت به سخت ترین افراد و موقعیت ها احساس دلسوزی کنید، افکار مهربانانه تری در مورد خودتان خواهید داشت. اگر کسی در دنیا هست که از شما متنفر است، به یاد داشته باشید که نفرتی که او دارند مربوط به اوست نه شما.
گفتن این برای من آسان است، اما اگر کسی در زندگی شما از شما متنفر باشد، درک واقعی و زندگی با آن آسان نیست. فردی که نفرت دارد، خودش پر از نفرت درونی است و نمی‌داند چگونه می‌تواند آرامش و شادی درونی پیدا کند، زیرا بسیار پر از خشم و نفرت است.

در مورد غم و اندوه چطور؟

بیایید در مورد غم و اندوه صحبت کنیم. غم و اندوه می تواند طاقت فرسا باشد و باعث شود احساس کنید هیچ امیدی ندارید. غم را باید در آغوش گرفت و باید با درد زندگی کرد و تاریکی را که غم به همراه دارد تجربه کرد. برخی از مردم عمیقاً در اندوه خود فرو می روند و ماه ها یا سال ها طول می کشد تا از آن طرف بیرون بیایند.
افراد دیگر می توانند اندوه را برای مدت کمتری تجربه کنند و سپس به جلو حرکت کنند. شنیده اید که مهمانان برنامه در مورد احساس درد و حرکت به سمت درد به جای تلاش برای مقاومت در برابر آن صحبت می کنند. هنگامی که سعی می کنید در برابر درد مقاومت کنید، مدت بیشتری طول می کشد و می تواند شدیدتر باشد. زیگ زیگلر می‌دانست که می‌گوید: «در مقابل آنچه مقاومت می‌کنید، ادامه می‌یابد».

احساس غمگینی؟

در این فصل تعطیلات، انواع یادآوری های شاد فصل را خواهید شنید، از جمله زنگ های سورتمه، متن آهنگ های شاد، مهمانی ها، جشن های شاد. آیا این همه “شادی” شما را غمگین می کند یا پایین می آورد؟ این غیر معمول نیست. شما این ویژگی را با صدها و هزاران نفر به اشتراک می گذارید.
به احساسی که در بدن خود نسبت به این شادی در اطراف خود دارید توجه کنید. آیا شما را عصبانی می کند؟ آیا باعث درد و درد در جایی از بدن شما می شود؟ ناحیه ای از بدن خود را که در آن این درد و ناراحتی را احساس می کنید، باریک کنید. چشمانتان را ببندید و به درد و عصبانیت بدنتان فکر کنید که مربوط به شادی فصلی است که دائماً به آن یادآوری می‌کنید.

اسکن بدن

حالا این احساس را بیشتر محدود کنید. آیا در گردن یا شانه های شماست؟ آیا در سینه شماست؟ شاید در روده یا کمر یا زانو باشد. آیا احساس درد می کنید؟
برای انجام اسکن بدن وقت بگذارید. به یک مکان امن و ساکت بروید، چشمان خود را ببندید و متوجه شوید که در هر ناحیه از بدن چه احساسی دارید. از سر، پیشانی و شقیقه‌هایتان شروع کنید. سپس بدن خود را به سمت پایین حرکت دهید و از هر گونه درد یا ناراحتی در هر مکان بدن آگاه باشید.
می توانید این عمل را تا زمانی که متوجه شدید بیشترین درد در کجای بدن شما وجود دارد تکرار کنید. اگر مدیتیشن می کنید، این می تواند بخشی از تمرین مدیتیشن شما باشد. شما بیشتر و بیشتر متوجه خواهید شد که بیشترین درد و خشم در بدن شما کجاست. به خودتان اجازه دهید به سمت درد حرکت کنید. آنچه را که بدن شما تجربه می کند را بپذیرید و روی آن تمرکز کنید.

با آرزوی آرامش

وقت خود را با دیگرانی بگذرانید که این حس آرامش را دارند که من در مورد آنها صحبت می کنم. شما این را در حیوانات و همچنین انسان ها تجربه خواهید کرد. موجودات دیگر می توانند برای بودن در اطراف بسیار آرام و راحت باشند، یا برخی می توانند اثر معکوس داشته باشند. کمی تلاش کنید تا در کنار افرادی باشید که آرام و آرام هستند و همچنین احساس آرامش و آرامش بیشتری خواهید داشت.
همانطور که در ماه دسامبر پیش می رویم، برای شما آرزوی عمیق ترین سطح صلح را دارم که می توانید به آن دست یابید، هر چه صلح برای شما معنی دارد. ممکن است شادی، نوعی خوشبختی، احساس آرامش یا تمرکز باشد، اما بیش از هر چیزی برای شما آرزوی آرامش دارم.

منابع پیشنهادی

اپیزودهای مرتبط

آیا دچار اضطراب و استرس هستید؟ آرامش در چنگ شماست من بروس لنگفورد هستم، یک مربی تمرین کننده و هیپنوتیزور که به افرادی مانند شما کمک می کنم تا قلدرهای درونی خود را کنار بگذارند و با اطمینان به جلو حرکت کنند. یک جلسه کوچینگ رایگان رزرو کنید تا شما را در مسیر زندگی رضایت‌بخش‌تری قرار دهد، احساس زمین و تمرکز داشته باشید. برای من ایمیلی به آدرس bruce@mindfulnessmode.com بفرستید که عبارت “Transition” را در قسمت موضوع قرار دهید. ما یک تماس بزرگ‌نمایی راه‌اندازی می‌کنیم و در مورد اینکه چگونه می‌توانید به سمت زندگی بهتر حرکت کنید صحبت خواهیم کرد.