ذهن آگاهی یادگیری | حالت ذهن آگاهی


یادگیری و ذهن آگاهی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. برخی از مزایای یادگیری مهارت های جدید و ایده های جدید عبارتند از: به شما انگیزه می دهد، به غلبه بر خستگی کمک می کند، اعتماد به نفس را افزایش می دهد، شما را سالم نگه می دارد، به شما کمک می کند انعطاف پذیر باشید، می تواند برای دیگران مفید باشد، و یادگیری می تواند سطح شادی شما را افزایش دهد.
گوش دادن و اشتراک در:

در اینجا 7 راه برای یادگیری مهارت های جدید یا مفاهیم جدید وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

1/ یادگیری احساس خوبی دارد

Wordle و پازل های مشابه فوق العاده محبوب شده اند. این به این دلیل است که وقتی در حل یک معما یا انجام یک کار چالش برانگیز موفق می شویم از یادگیری لذت می بریم و آدرنالین را دوست داریم. به خود اجازه دهید از این نوع تجربه های برنده لذت ببرید. وقتی دور هم جمع می شویم و با خانواده و دوستان بازی می کنیم، می توان احساس خوب را به اشتراک گذاشت. هر سال بازی‌های بیشتری ساخته می‌شوند و می‌توانند به ما در رفع نیازهای خاص انسان کمک کنند. سه بازی جدید در کریسمس امسال وارد خانه ما شدند و هر یک از آنها در ایجاد این احساس لذت نقش داشتند زیرا من یاد گرفتم چگونه آنها را با خانواده و دوستانم بازی کنم.

2/ مسیرهای عصبی جدید ایجاد می کند

وقتی در حال یادگیری چیز جدیدی هستید، آیا احساس می کنید مغز شما از منابع اضافی استفاده می کند؟ آیا احساس می کنید که مغز شما بیش از حد معمول انرژی مصرف می کند؟ این احساس همان چیزی است که از مسیرهای عصبی جدید در مغز شما حک شده است. مدت زیادی است که درباره این مفهوم می شنویم، و شما می توانید با یادگیری یک مهارت جدید، یک بازی یا حل معماهای چالش برانگیز آن را برای خودتان امتحان کنید. هنگام یادگیری این مطالب جدید، به احساس مغز خود توجه ویژه ای داشته باشید. فکر می کنم موافق باشید، مهم است که هر روز به مغز خود چالش های جدیدی بدهید.

3/ دیدگاهی جدید در زندگی

وقتی 37 ساله بودم، تصمیم گرفتم که می خواهم اسکی سراشیبی را یاد بگیرم. این مهارتی بود که همیشه آن را تحسین می‌کردم و حالا مصمم بودم که خودم یک اسکی‌باز در سراشیبی باشم. این نه تنها یک سرمایه گذاری هیجان انگیز بود، بلکه قطعا دیدگاه جدیدی به زندگی به من داد. ایستادن در بالای تپه ای طولانی و شیب دار، و نگاه کردن به دره ای که در آن اسکی می کردم، دید کاملا جدیدی از زندگی به من داد. همانطور که در اسکی بهتر شدم، متوجه شدم که احساس متفاوتی در مورد زندگی ام داشتم. من احساس اعتماد به نفس و موفقیت بیشتری داشتم. این احساس به جنبه های دیگر زندگی من نیز کشیده شد. زمانی که برای سفرهای اسکی آینده و حتی ماجراجویی های کوتاه اسکی برنامه ریزی می کردم، بیشتر سرگرم می شدم و انتظار بیشتری داشتم.

4/ از پیری جلوگیری می کند

من معتقدم که فعال و قوی نگه داشتن ذهن خود یکی از راه‌های کمک به جلوگیری از پیری است. مادربزرگ من و پدربزرگم هر دو تا 90 سالگی خود زندگی خوبی داشتند و به یاد دارم که پدربزرگم همیشه برای یادگیری چیزهای جدید تلاش می کرد، او حس شوخ طبعی زیادی داشت و همیشه با پرستاران، کارکنان پشتیبانی و بازدیدکنندگان بعد از او صحبت می کرد. به خانه سالمندان نقل مکان کرد. من اغلب آهنگ های مورد علاقه اش را با آکاردئونم برای او می نواختم و او همیشه مشتاق بود تا همه چیز را در مورد آنچه در زندگی من اتفاق می افتد بداند. کنجکاو بود و دائماً چیزهای جدیدی یاد می گرفت.

5/ یک ذهنیت برنده ایجاد می کند

یادگیرنده مادام العمر بودن می تواند به شما کمک کند با یک طرز فکر برنده زندگی کنید. همه چیز چشم انداز است. برخی از افراد به راحتی روی موارد منفی تمرکز می کنند و در بسیاری از اخبار بد غوطه ور می شوند. این یک چیز است که یک واقع گرا باشید و از اتفاقات دنیا آگاه باشید، اما وقتی بیش از حد روی چیزهای منفی تمرکز کنید، می تواند دیدگاه شما را تحت الشعاع قرار دهد. داشتن چشم انداز روز قیامت برای بسیاری از ما احساس خوبی ندارد. ترجیح می‌دهم هر روز مهارت‌های جدید و ایده‌های تازه را بیاموزم، زیرا معتقدم که این به یک طرز فکر برنده کمک می‌کند.

6/ به مبارزه با افسردگی کمک می کند

اگر از افسردگی رنج می برید، لطفا به یک متخصص مراجعه کنید. اشاره من به افسردگی در اینجا به افسردگی بالینی اشاره نمی کند، بلکه در عوض به حالتی اشاره دارد که در آن احساس ناراحتی، دلسردی و به طور کلی فاقد انگیزه می کنید. برای من، هیچ چیز بهتر از این نیست که وقتی احساس ناراحتی می کنم، یک مهارت جدید یاد بگیرم. گاهی اوقات باید به خودم فشار زیادی بدهم تا این اتفاق بیفتد، اما وقتی این کار را انجام می‌دهم، احساس خیلی بهتری می‌کنم و خوشحالم که به خودم فشار لازم را دادم تا به مکان بهتری بروم. من به خوبی می‌دانم که گاهی انجام آن چیزی که توصیف می‌کنم غیرممکن به نظر می‌رسد، اما همین‌جا بمان. به حرکت رو به جلو ادامه دهید. به پادکست گوش دهید، کتاب بخوانید، صنایع دستی یا طرز پخت یک دستور پخت جدید را بیاموزید، یا حتی یک مدخل ژورنالی بنویسید. اینها تنها چند نمونه از نحوه استفاده از یادگیری و تمرکز حواس به عنوان راهی برای حفظ اطلاعات و حرکت به جلو هستند.

7/ ارتباط با دیگران را افزایش می دهد

متوجه می‌شوم که وقتی ناامید می‌شوم، احساس می‌کنم می‌خواهم در یک سوراخ خزیدم و پنهان شوم. من باید با این اصرار مبارزه کنم و خودم را مجبور کنم بیرون بیایم و با مردم باشم. در عین حال، یادگیری مهارت های جدید به من انگیزه می دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنم. در نتیجه، احساس شادی بیشتری می کنم و زندگی ام رضایت بخش تر است. در مورد شما چطور؟ آیا این برای شما صادق است؟ می‌خواهم از شما بشنوم که آیا معتقدید یادگیری مهارت‌های جدید باعث افزایش ارتباطات شما با دیگران می‌شود یا خیر. وقتی به کنفرانس‌ها سفر می‌کنم متوجه شده‌ام که این درست است، و نه تنها اطلاعات جدیدی یاد می‌گیرم، بلکه از ملاقات با انواع افراد جدید هیجان‌زده می‌شوم. به من ایمیلی به آدرس bruce@mindfulnessmode.com بفرستید – اگر فکر می کنید که یادگیری مهارت های جدید باعث افزایش ارتباطات شما با دیگران می شود، به من اطلاع دهید. مایلم چند نمونه را به اشتراک بگذارید که می توانم در برنامه به آنها اشاره کنم.

منابع پیشنهادی

اپیزودهای مرتبط

آیا دچار اضطراب و استرس هستید؟ آرامش در چنگ شماست من بروس لنگفورد هستم، یک مربی تمرین کننده و هیپنوتیزور که به افرادی مانند شما کمک می کنم تا قلدرهای درونی خود را کنار بگذارند و با اطمینان به جلو حرکت کنند. یک جلسه کوچینگ رایگان رزرو کنید تا شما را در مسیر زندگی رضایت‌بخش‌تری قرار دهد، احساس زمین و تمرکز داشته باشید. برای من ایمیلی به آدرس bruce@mindfulnessmode.com بفرستید که عبارت “Transition” را در قسمت موضوع قرار دهید. ما یک تماس بزرگ‌نمایی راه‌اندازی می‌کنیم و در مورد اینکه چگونه می‌توانید به سمت زندگی بهتر حرکت کنید صحبت خواهیم کرد.