پیش به سوی ال‌کلاسیکو؛ آخرین تقابل ژاوی و آنچلوتی


دیدار تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در چارچوب هفته سی‌ودوم رقابت‌های فوتبال لالیگا اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با قضاوت سزار سوتو گرادو برگزار می‌شود.

 

دو تیم با شرایط کاملا متفاوت پا به این دیدار حساس می‌گذراند، جایی که بارسلونا شانس زیادی برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت اما با شکست مقابل پاری‌سن‌ژرمن از دور رقابت‌ها کنار رفت. در مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی با برتری مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی موفق شد به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و با روحیه بالا به استقبال ال‌کلاسیکو برود.

 

کهکشانی‌ها با برتری در این دیدار می‌توانند تا حد زیادی سی و ششمین قهرمانی خود را در لالیگا اسپانیا تثبیت کنند و این دیدار برای شاگردان ژاوی حکم فینال را داشت، جایی که بارسلونا باید برای بدست آوردن قهرمانی در لالیگا فاصله ۸ امتیازی خود با رئال را جبران کند.

 

رئال مادرید برای این دیدار به جز تیبو کورتوا و داوید آلابا که مصدومیت از ابتدای فصل گریبان آن‌ها را گرفته، محروم یا مصدوم دیگری برای مصاف با بارسلونا ندارد و در مقابل الخاندرو بالده و گاوی، دو ستاره جوان بارسا به صورت قطعی شرایط همراهی تیم ژاوی را ندارند و بقیه بازیکنان این تیم در دسترس ژاوی هستند.

 

شاگردان آنچلوتی موفق شده بودند هر دو دیدار ال‌کلاسیکوی فصل ۲۴-۲۰۲۳ را با برد پشت سر بگذارند و حالا به دنبال این خواهند بود تا مقابل این تیم هت‌تریک کنند و این فصل را با صددرصد پیروزی مقابل رقیب سنتی خود به پایان برسانند. اما بارسلونا یک آمار طلایی در لالیگا دارد و آبی‌اناری‌ها ۱۰ بازی گذشته خود را بدون شکست به پایان رسانده‌ و در ۶ بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند.

 

ترکیب احتمالی رئال مادرید: لونین، مندی، ناچو، رودیگر، کارواخال، کروس، شوامنی، والورده، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس.

 

ترکیب احتمالی بارسلونا: تراشتگن، کانسلو، کوبارسی، آرائوخو، کُنده، کریستنسن، گوندوغان، فرانکی دِیونگ، رافینیا، لامینه یامال و لواندوفسکی.