آیا کاهش وزن سریع می تواند باعث کمردرد شود؟

به خوبی ثابت شده است که اضافه وزن و چاقی احتمال تجربه درد در ناحیه کمر را افزایش می دهد. با در نظر گرفتن این نکته ، منطقی است که کاهش وزن را به عنوان درمانی برای کمردرد در نظر بگیریم. با این حال ، کاهش سریع وزن می تواند از چند جهت باعث کمردرد شود.

سوء تغذیه

رژیم های غذایی سریع برای کاهش وزن اغلب حول اصل کتوز می چرخد ​​، جایی که بدن چربی خود را به دلیل کاهش میزان قندهای سوزانده شده می سوزاند. رژیم های کم کربوهیدرات در این دسته قرار می گیرند. اگر غلات و میوه ها را قطع کنید ، برخی از مواد مغذی که به طور معمول دریافت می کنید را از دست خواهید داد. کل بدن تحت تأثیر سوء تغذیه قرار می گیرد. ماهیچه ها قادر نخواهند بود به درستی عمل کنند و ممکن است دچار اسپاسم یا ضعیف شوند و به راحتی آنها را تنش می دهد.

اگر رژیم غذایی شما گروه های مغذی خاصی را محدود می کند ، باید مکمل هایی مصرف کنید تا مطمئن شوید بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند. به دنبال رژیم هایی مانند پروتئین ایده آل باشید که اقداماتی را برای جبران از دست دادن مواد مغذی انجام دهید.

کم آبی بدن

رژیم های کم کربوهیدرات مانند اتکینز و زون رژیم های ادرار آور هستند. آنها کاهش وزن را برای کاهش سریع وزن افزایش می دهند. در صورت عدم اطلاع یا دستورالعمل ، به راحتی می توانید در صورت پیروی از یکی از این رژیم ها ، دچار کم آبی شوید.

بدن حدود 70 درصد از آب تشکیل شده است. دیسک های ستون فقرات برای حفظ ارتفاع و توانایی جذب شوک به آب تکیه می کنند. کم آبی مایعات موجود برای دیسک های ستون فقرات را کاهش می دهد ، که می تواند منجر به انحطاط سریع دیسک ها ، برآمدگی ها یا فتق ها شود. ماهیچه ها همچنین برای دریافت و جذب الکترولیت ها به مایعات نیاز دارند. وقتی آب بدن کم می شود ، ماهیچه ها شروع به گرفتگی می کنند.

اگر می خواهید رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید ، مطمئن شوید که برنامه شما شامل دستورالعمل های مصرف آب است.

از دست دادن تون عضلانی

به برخی از افرادی که از برنامه های کاهش وزن سریع با کالری کم پیروی می کنند ، خواسته می شود که برای مدتی که بدن با سوخت کمتر سازگار است از فعالیت های سنگین مانند ورزش خودداری کنند. نشستن باعث از بین رفتن سریع تنش عضلانی می شود. ماهیچه های کمر و شکم با هم کار می کنند تا قسمت بالای بدن و راستای پشت را پشتیبانی کنند. با نرم شدن این ماهیچه ها ، وضعیت بدن ممکن است آسیب ببیند. چند عضله در ناحیه پشت ، گردن و شانه ها به دلیل وضعیت بد بدن دچار درد و تنش می شوند.

ورزش

برخی از برنامه های کاهش وزن شامل تمرینات شدید و منظم برای سوزاندن چربی است. اگر کالری کمتری بسوزانید و کالری بیشتری بسوزانید ، می توانید سلامت خود را به خطر بیندازید.

بدن شما برای انرژی و ترمیم به کالری نیاز دارد. اگر ماهیچه های خود را سخت کار کنید و سوخت کمتری به آنها بدهید ، در برابر فشارها آسیب پذیرتر خواهید بود. همچنین عدم استراحت طولانی مدت برای بهبود ماهیچه ها ، علت کمردرد در میان متخصصان رژیم است. تمرینات فشرده لازم نیست هر روز انجام شود.

سنگ های صفراوی

اگرچه دلیل دقیقی برای این امر مشخص نیست ، رژیم هایی که دارای چربی و / یا کالری بسیار کمی هستند می توانند عملکرد کیسه صفرا را مختل کنند. این اندام در هضم چربی ها به کبد کمک می کند. تصور می شود که محدودیت چربی از کیسه صفرا جلوگیری می کند و صفرا را به طور منظم آزاد می کند ، که می تواند منجر به ایجاد سنگ شود ، زیرا مواد در صفرا راکد و سفت می شوند.

سنگ کیسه صفرا و احتباس صفرا باعث ملتهب شدن کیسه صفرا می شود. از آنجا که در نزدیکی ماهیچه های کمر و شکم در سمت راست قرار دارد ، التهاب اندام می تواند باعث ایجاد درد در پشت و شکم شود.

هشدار: اگر کاهش وزن غیرقابل توضیح است

اگر بدون رژیم غذایی و کمردرد وزن خود را کاهش می دهید ، این ممکن است نشانه یک بیماری جدی باشد. تومورهای سرطانی ستون فقرات می توانند باعث کاهش وزن ، تغییر در اشتها ، خستگی ، کمردرد ، استفراغ ، تب و / یا مشکلات عصبی شوند. اگر به طور غیرمنتظره ای وزن خود را کاهش می دهید ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

برای برخی از افراد ، کاهش سریع وزن یک ضرورت است. برای دیگران ، این یک انتخاب است. دستیابی به وزن سالم هدفی است که باید برای کمر و کیفیت و طول عمر شما دنبال شود. مراقب رژیم های تصادفی باشید به دنبال برنامه هایی باشید که نیازهای تغذیه ای و هیدراتاسیون را برطرف کند. اگر در رژیم کاهش وزن سریع دچار کمردرد می شوید ، این می تواند نشانه این باشد که بدن شما به آنچه نیاز دارد نیاز ندارد یا اینکه شما بیش از حد سخت کار می کنید.

اجازه ندهید کمردرد مانع از دست دادن هدف شما شود. انتخاب رژیم غذایی مناسب باعث می شود که سریع و ایمن وزن خود را کاهش دهید. در صورت امکان در مورد برنامه رژیم غذایی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مورد اعتماد مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید