رژیم کتو و کاهش وزن

اگر تمایل به از دست دادن پوند اضافی داشتید ، ممکن است بخواهید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید ، که عموماً به عنوان رژیم کتو شناخته می شود. این یک برنامه کاهش وزن محبوب است که نوید کاهش وزن قابل توجهی را در مدت زمان کوتاه می دهد.

اما به دور از آنچه اکثر مردم تصور می کنند ، رژیم غذایی یک ابزار جادویی برای کاهش وزن نیست. درست مانند هر رژیم دیگری که به زمان نیاز دارد ، نیاز به تعدیل و پیگیری زیادی برای مشاهده نتایج دارد.

رژیم کتو چیست؟

رژیم کتو با هدف تبدیل بدن شما به کتوز انجام می شود. این رژیم غذایی معمولاً کربوهیدرات کمی با مصرف زیاد چربی های سالم ، سبزیجات و سفیده تخم مرغ کافی دارد. در این رژیم همچنین بر اجتناب از غذاها و قندهای بسیار فرآوری شده تأکید می شود.

انواع مختلفی از رژیم های کتو وجود دارد: رژیم های استاندارد کتوژنیک ، حلقوی ، هدف و پروتئین بالا. تفاوت آنها به مصرف کربوهیدرات بستگی دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد کربوهیدرات کم ، چربی زیاد و پروتئین کافی بیشتر توصیه می شود.

آیا رژیم کتو بی خطر است؟

اکثر منتقدان رژیم کتو می گویند که این رژیم به دلیل تاکید بر مصرف محتوای چربی بالا بی خطر نیست. این با این تصور اشتباه همراه است که چربی ها برای شما مضر هستند. برعکس ، چربی های سالم در واقع برای شما بسیار مفید هستند.

با این رژیم شما مقدار زیادی چربی از منابع سالم مانند آووکادو ، آجیل ، ماهی ، کره ، تخم مرغ ، روغن نارگیل ، روغن پالم ، دانه هایی مانند چیا و گوشت قرمز دریافت می کنید.

رژیم کتو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

بنابراین رژیم کتو واقعاً چگونه کار می کند و به بدن شما کمک می کند تا وزن اضافی خود را از دست بدهد؟ هنگامی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده می کنید ، بدن شما از گلوکز کربوهیدرات ها و قندها برای تحریک فعالیت بدنی استفاده می کند. هنگامی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید ، حداقل مقدار کربوهیدرات و قند را در اختیار بدن خود قرار می دهید.

با کاهش عرضه قند و کربوهیدرات ، سطح گلوکز در بدن پایین می آید و بدن بدنبال منابع جایگزین انرژی می گردد. بنابراین بدن برای دریافت انرژی به چربی های ذخیره شده روی می آورد ، به همین دلیل رژیم کتو منجر به کاهش وزن می شود.

این وضعیتی که در آن بدن شما چربی را برای انرژی غیر از کربوهیدرات ها می سوزاند ، کتوز نامیده می شود. هنگامی که بدن شما وارد کتوز می شود ، به جای وابستگی به گلوکز ، کتون ها را به عنوان منبع سوخت تولید می کند. کتون و گلوکز تنها دو منبع انرژی هستند که مغز را تحریک می کنند.

فواید کتوز و رژیم کتو

علاوه بر کمک به کاهش وزن ، بدن در بیماری کتوز مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد. در اینجا برخی از آنها آورده شده است:

  • بهبود وضوح ذهنی

  • بهبود انرژی فیزیکی

  • سطح قند خون را ثابت می کند و آن را به یک داروی خوب برای صرع و دیابت تبدیل می کند

  • بهبود و تقویت رنگ پوست

  • کاهش سطح کلسترول

  • تنظیم هورمون به ویژه در زنان

رژیم کتوژنیک یکی از بهترین رژیم هایی است که می توانید برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی خود رعایت کنید. این رژیم همچنین می تواند برای کودکان دارای اضافه وزن استفاده شود. چندین مطالعه وجود دارد که رژیم را پشتیبانی می کند ، که نتایج مهمی را نشان می دهد ، به ویژه هنگامی که آنها با exe ارتباط دارند

دیدگاهتان را بنویسید