شیطان‌ در ‌خیابان‌های خلوت


روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ علیزاده| اسفند ماه سال گذشته رسیدگی به شکایت دختر جوان 21‌ساله‌ای که به همراه پدرش به پلیس مراجعه کرده بود، در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شیطان

دختر جوان هنگام مراجعه به پلیس به حدی وحشت‌زده بود که قادر به سخن گفتن هم نبود و فقط اشک می‌ریخت. با کمک پدرش موضوع را برای ماموران تعریف کرد و گفت: «من هر روز صبح حدود ساعت 7 از خانه‌مان واقع در نیاوران خارج شده و برای رسیدن به محل کارم خودم را به ایستگاه اتوبوس می‌رسانم که باید مقداری پیاده‌روی کنم.

صبح روز حادثه ساعت یک‌ربع به هفت بود و در حال عبور از خیابانی خلوت بودم که مرد جوانی سد راهم شد و با تهدید چاقو من را به چند کوچه بالاتر کشاند و در آنجا بعد از اینکه به‌شدت کتکم زد، به من تجاوز کرد.»

 

بررسی دوربین‌های مدار‌بسته نشان می‌داد که این مرد به‌زور و اجبار دختر جوان را سوار موتور خود کرده، سپس با انتقال او به مکانی خلوت، نیت‌شوم خود را عملی کرده است.

 

در ادامه مدتی بعد دختر جوان دیگری به پلیس مراجعه کرد و در شکایتی مشابه گفت: «صبح خیلی‌زود برای رسیدن به محل کارم در حال پیاده‌روی به سمت اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خیابان دماوند بودم، در گرگ و میش اول صبح مرد جوانی که چاقو به‌دست داشت به سمتم آمد و با تهدید من را به یک کوچه خلوت کشاند و به من تجاوز کرد.»

 

بررسی‌ها برای یافتن ردی از متهم آغاز شد و با توجه به شناسایی چهره او در دوربین‌های مدار‌بسته سطح شهر، متهم شناسایی و مشخص شد فردی به‌نام «پ.س» است که مغازه پرده‌فروشی دارد و 19فقره سابقه دستگیری و محکومیت دارد که از این میان یک‌بار به اتهام زنای به عنف محکوم شده، ‌یک‌بار به اتهام رابطه نامشروع و بقیه محکومیت‌های او بابت سرقت و حمل و نگهداری موادمخدر بوده است.

 

سرانجام با ردیابی‌های کارآگاهان پلیس، این مرد در مخفیگاه خود واقع در خیابان سبلان، دستگیر شد. بلافاصله دختر جوانی که در نیاوران طعمه او شده بود، به پلیس آگاهی مراجعه و او را شناسایی کرد اما قربانی دیگر هنوز برای شناسایی به پلیس آگاهی نیامده است اما احتمال می‌رود او طعمه‌های دیگری را هم قربانی نیت شوم خود کرده باشد.

 

متهم در ابتدا سعی می‌کرد با داستان‌سرایی ماجرای تجاوز خود را وارونه جلوه دهد و گفت: «من با این خانم دوست بودم و صبح روز حادثه با همدیگر قرار گذاشته بودیم. ارتباط نامتعارفی بین ما نبود و فقط او را به تفریح بردم.»

 

اما زمانی‌که متهم در برابر ادله کشف شده بر علیه او توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت، حرف خود را تغییر داد و این‌بار به ربودن و تجاوز به دختر جوان اعتراف کرد.در ادامه گزارش گفت‌وگوی خبرنگار ما با متهم پرونده را بخوانید.

 

چند سال داری؟

38 سال.

 

چه شد که فکر تجاوز به یک دختر به سرت زد؟

از آن روز هیچ‌چیز در یادم ندارم. چون مشروب خورده بودم و در حال خودم نبودم.

 

وقتی سمت آن دختر رفتی مقاومت کرد؟

فقط گفت همه طلاها و پول‌هایم را ببر و بگذار بروم اما من گفتم دزد نیستم و باید با من بیایی. مقاومت دیگری نکرد.

 

اما در فیلم مشخص است که او را با اجبار وادار به همراهی با خودت می‌کنی!

بله اما منظورم این است که فریاد نزد.

 

شاید دلیلش این بود که با چاقو او را تهدید کرده بودی و از ترس جانش چیزی نگفته است!

من پیچ‌گوشتی دستم بود نه چاقو!

 

ولی شاکی گفته که تو چاقو داشتی. پیچ‌گوشتی که ترس ندارد!

حرفش را قبول ندارم. من چاقو نداشتم.

 

موقع ربودن او کسی در خیابان نبود که مانع تو شود؟

آن وقت صبح کوچه خیلی خلوت بود. فقط یک مرد سالخورده در حال عبور بود که من سرش فریاد کشیده و گفتم ماجرا ناموسی خانوادگی است و حق نداری دخالت کنی. او هم از ترسش از ما دور شد.

 

ظاهرا چندان هم از حال خودت بیخود نبودی چون داری جزئیات را به خوبی تعریف می‌کنی!

من مست بودم و واقعا نمی‌دانم چرا دست به این اعمال زدم. الان خیلی پشیمانم و دلم می‌خواهد بخشیده شوم.

 

به‌جز این شاکی دختر دیگری را هم آزار دادی؟

نه فقط همین یک مورد بود.

 

قبلا هم به اتهام زنای به عنف محکوم شدی؟

بله شلاق خوردم.

 

اعتیاد داری؟

گاهی مخدر شیشه مصرف می‌کنم.

 

متاهلی؟

چند ماه قبل نامزد کردم و قرار بود به‌زودی سر خانه و زندگی‌مان برویم که این اتفاق افتاد و دستگیر شدم.

 

سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر اظهار کرد: اواخر اسفند ماه سال گذشته در پی وقوع یک فقره تجاوز به‌عنف در شمال شهر تهران (نیاوران) توسط یک مرد جوان و وصول این خبر توسط شاکیه به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از شاکی دریافتند این زن 21ساله، ساعت 6 صبح به‌قصد عزیمت به محل کار از منزل خارج شده است و در مسیر، مردی موتورسوار به وی نزدیک شده و اقدام به تهدید شاکیه با سلاح سرد کرده است؛ زن جوان ابتدا تصور می‌کرده است که این فرد قصد سرقت طلاجات وی را دارد اما در ادامه متهم با تهدید سلاح سرد، شاکیه را به مکانی خلوت کشانده و با ضرب‌وجرح، وی را مورد اذیت و آزار قرار داده است.

 

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات گسترده کارآگاهی و اطلاعاتی را آغاز کرده و در نهایت موفق شدند مخفیگاه متهم را در شرق تهران محدوده سبلان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگیر کنند و سپس وی را به اداره شانزدهم انتقال دادند.

 

سردار ولیپور گودرزی متذکر شد: متهم در بازجویی اولیه منکر حقایق بود اما در ادامه با دعوت از شاکیه و شناسایی متهم توسط وی، متهم به جرم خود اعتراف کرد و به تشریح ماجرا پرداخت.

 

وی با اشاره بر اینکه کارآگاهان با استفاده از روش‌های اطلاعاتی دریافتند متهم دارای 19 فقره سابقه کیفری از قبیل سرقت، موادمخدر و… است، خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار بازداشت موقت از سوی دادگاه شعبه سیزدهم یک کیفری تهران، برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.