مردم به تازگی متوجه می شوند که در شب اشتباه بزرگی در مسیریاب وای فای مرتکب می شوند – این برای شما هزینه دارد اما یک راه حل آسان وجود دارد


برخی از افراد برای صرفه جویی در هزینه شب وای فای خود را خاموش می کنند، اما کارشناسان هشدار داده اند که این ممکن است یک اشتباه باشد.

خاموش کردن وای فای به صورت روزانه هم مزایا و هم معایب دارد و باید مسیر درست را برای خود بسنجید.

از نظر فنی می توانید روتر WiFi خود را تمام وقت روشن بگذارید

1

از نظر فنی می توانید روتر WiFi خود را تمام وقت روشن بگذاریداعتبار: گتی

معایب خاموش کردن وای فای در شب

نیک هان، مدیر ارشد فناوری در مشاور بی سیم WiFore، قبلاً به The Sun گفته بود که خاموش کردن وای فای ممکن است انرژی بیشتری نسبت به ارزش آن مصرف کند.

او گفت: «اگر هر روز روتر را خاموش کنید، احتمالاً سرعت آپلود و دانلود ضعیف‌تر می‌شود.

“احتمالاً ارتباط شما با چیزهایی که بافر می شوند کندتر است.

“چون سرعت کمتری دارد، شما از قدرت بیشتری استفاده می کنید، که مصرف را افزایش می دهد.”

بنابراین، خاموش کردن وای فای همیشه مقرون به صرفه ترین تصمیم نیست.

همچنین می تواند پیامدهای امنیتی داشته باشد.

ارنست اضافه کرد: “روشن نگه داشتن دستگاه شما به صورت 24 ساعته به این معنی است که ارائه دهندگان می توانند هر زمان که بخواهند ارتقاهای امنیتی و نرم افزاری مهمی را نصب کنند، که اغلب در طول شب و زمانی که شبکه کمتر شلوغ است، این کار را انجام می دهند.”

بنابراین، حتی اگر به معنای پرداخت هزینه برای روشن نگه داشتن وای فای خود برای مدت زمان بیشتری باشد، ممکن است به دلایل امنیتی و سرعت ارزش آن را داشته باشد.

مزایای خاموش کردن وای فای در شب

در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقد نیستند روشن کردن وای فای برای سلامت کلی شما مضر است، اما ممکن است خواب شما را مختل کند.

ایزابلا گوردان، یکی از بنیان‌گذاران Sleep Society، زمانی به Home and Gardens گفت: سیگنال‌های فرکانس رادیویی ارسال شده توسط روترها می‌توانند بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارند و به طور بالقوه منجر به سردرد یا خستگی شوند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که خاموش کردن روتر WiFi شما را از رفتن به دستگاه‌هایتان به جای خوابیدن باز می‌دارد.

یک استدلال متقابل برای مسئله امنیتی این است که اگر وای فای شما به طور روزانه خاموش باشد، فرصت کمتری به هکرها می دهد تا از آن بهره برداری کنند.

هر همسایه یواشکی نیز از پرش در شبکه شما در یک شب جلوگیری خواهد کرد.