جزئیات قطع درختان در اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه


کدخبر:
۵۵۵۷۶۳


تاریخ خبر:



جزئیات قطع درختان در اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه

درختان بزرگراه صیادشیرازی به دلیل اجرای پروژه عمرانی زیرگذر میدان سپاه جابه‌جا و در فضای دیگری کاشته شدند.


پیرو انتشار اخباری در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین تذکر یکی از اعضای شورای شهر در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا درباره قطع درختان در بزرگراه صیاد شیرازی؛ پیگیری‌ها از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷ حکایت از آن دارد که این مسئله صحت ندارد.

 

روابط عمومی منطقه ۷ اعلام کرد: درختان در بزرگراه صیاد شیرازی قطع نشده‌اند، بلکه براساس رای کمیسیون ماده ۷، این درختان که تعداد مشخصی هستند و به دلیل اجرای عملیات پروژه زیرگذر میدان سپاه جابجایی آن‌ها ضروری بود، مجددا در محدوده منطقه کاشته شده‌اند. این عملیات به صورت کامل زیر نظر کارشناسان فضای سبز و قبل از عید انجام شده است. به طوری که هم اکنون همه درختان در شرایط مناسبی قرار دارند. ذکر این نکته ضروری است که با توجه به لزوم عملیات کارگاهی در ابتدای خیابان صیاد شیرازی و لزوم تعریض بزرگراه هیچ راهی جز جابجایی این درختان وجود نداشت؛ بنابراین تمامی مراحل قانونی برای انجام این کار انجام شد و تمامی اقدامات کارشناسی لازم برای حفظ این درختان رعایت شد و هیچ نگرانی درباره این درختان وجود ندارد.

 

پروژه زیرگذر میدان سپاه برای اتصال مسیر غرب به شرق خیابان خواجه نصیر غربی و جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور رفع راه‌بندان ترافیکی سنگین تسهیل تردد در رینگ پیرامونی میدان سپاه و مسیر‌های منتهی به آن و رفع گره‌های ترافیکی واقع در خیابان خواجه نصیر غربی در دستور کار قرار گرفته است. این طرح پس از ارائه در کمیسیون معابر شهر تهران و تصویب آن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار منطقه قرار گرفت و پس از اتمام فاز صفر و یک آن وارد فاز دوم شـده است.

 

در فاز نخست تمامی زیرساخت‌ها از قبیل خطوط آب‌رسانی مخابرات و… مترو و پروژه احداث تونل شهید متوسلیان بررسی شد تا تداخلی در مسیر این خطوط و پروژه‌ها با این طرح نباشد و پس از بررسی طرح توسط کارشناسان مربوطه و متولیان امر، طرح به سازمان فنی و مهندسی عمران شهر تهران که مجری این طرح خواهد بود ابلاغ شد. در حال حاضر شناسایی معارض‌های طبیعی اشجار و اصلاح هندسی‌های پیرامون میدان انجام و تایید‌های لازم از واحد‌های ذی‌ربط اخذ شده است و طی برنامه ریزی زمانی تعیین شده پروژه به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.



کدخبر:
۵۵۵۷۶۳


تاریخ خبر: