بیانیه ASMBS در مورد داستان اخیر در نیویورک تایمز


در حالی که ما نمی توانیم در مورد اتهامات خاص مطرح شده در یک خبر اخیر مربوط به سیستم بیمارستان دولتی در نیویورک اظهار نظر کنیم، نیویورک تایمز در گزارش خود تصویر دقیق یا متعادلی از ایمنی و اثربخشی جراحی متابولیک و چاقی ارائه نکرد. به عنوان جراحی کاهش وزن نیز شناخته می شود. شواهد کمی برای ادعاهای ارائه شده ارائه شد، حقایق قابل توجه به وضوح حذف شدند، و سوگیری علیه جراحی کاهش وزن، درمان و چاقی در مقاله نفوذ کرد. داستان‌هایی که مزایا و خطرات جراحی را به‌طور نادرست به تصویر می‌کشند یا تحریف می‌کنند، به بیمارانی که در غیر این صورت ممکن است سود ببرند، ضرر می‌رسانند.

برای روشن بودن، ثابت شده است که جراحی کاهش وزن ایمن و موثرترین و بادوام ترین درمان برای بیماران مبتلا به چاقی شدید است که منجر به کاهش وزن قابل توجه و پیشگیری، بهبود یا رفع بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی از جمله دیابت نوع 2 می شود. بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها. این عمل از دهه 1950 انجام شده است و از آن زمان تاکنون تغییر بی‌سابقه‌ای از یک جراحی پرخطر به یکی از ایمن‌ترین عمل‌ها در جهان – قابل مقایسه با جراحی آپاندکتومی و کیسه صفرا و ایمن‌تر از تعویض زانو داشته است. برای بسیاری از بیماران، خطرات جراحی به مراتب کمتر از خطرات مرتبط با چاقی و بیماری های مرتبط است. انتخاب بیمار بر اساس تعدادی از معیارهای مشخص شده در دستورالعمل‌های مبتنی بر شواهد است و بسیاری از بیمه‌گران، از جمله Medicaid، نیاز دارند که این معیارها قبل از تایید جراحی، که هر سال تنها بر روی حدود 1% از بیماران واجد شرایط انجام می‌شود، رعایت شود. کم استفاده ترین درمان های موثر در پزشکی

اکثر جراحی های کاهش وزن در سراسر کشور در مراکز معتبر انجام می شود که تحت ارزیابی مستقل، داوطلبانه و دقیق همتایان مطابق با استانداردهای ملی جراحی چاقی شناخته شده و به طور مداوم بر بهبود کیفیت تمرکز می کنند. برای اطلاعات جامع و دقیق در مورد جراحی کاهش وزن، بیماران باید به ASMBS.org مراجعه کنند و با پزشک خود در مورد خطرات و فواید و اینکه آیا جراحی کاهش وزن برای آنها مناسب است یا خیر مشورت کنند. خبرها تصویر کاملی را ارائه نمی دهند.



منبع